דילוג לתוכן הראשי

ההיסטוריה העשירה של חג הפסח

 ההיסטוריה העשירה של חג הפסח - מימי מצרים ועד פסח 2024

חג הפסח הוא אחד החגים בעלי ההיסטוריה הארוכה והמרתקת ביותר בעם ישראל.

פסח מציין את זכר יציאת מצרים והמעבר של העם היהודי מעבדות לחירות.

על פי המסורת היהודית, בני ישראל יצאו ממצרים בליל הארבעה עשר לחודש ניסן בשנת ב' אלפים תתק"ם לבריאת העולם (1313 לפנה"ס). באותו הלילה אכלו בחיפזון קרבן פסח ומצות לזכר הבצק שלא הספיק להחמיץ בצאתם הפתאומית ממצרים.

מאז ובכל שנה אנו חוגגים את זכרון יציאת מצרים והנסים שהתרחשו - המכות שפקדו את המצרים, קריעת ים סוף והצלת בני ישראל, ועוד. החג נחוג במשך 7 ימים בארץ ישראל ו-8 ימים בחוץ לארץ.

לאורך מאות שנים של גלות, נדידה ורדיפות, המשיכו יהודים לחגוג את ליל הסדר ולספר בהתרגשות את סיפור יציאת מצרים. בימי בית שני למשל נהגו להקריב קרבן פסח בבית המקדש ולערוך סדר חגיגי וקהילתי.

גם השנה בפסח 2024 נמשיך במסורת זו כבר למעלה מ-3,300 שנה ונזכור את ההיסטוריה המופלאה של עמנו!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה זה אקווריום פלזמה?

אקווריום פלזמה מאפשר לעצב את החלל הפנימי בצורה מודרנית מלאת עניין  היתרון הגדול באקווריום פלזמה הוא הגמישות באופציות המיקום שלו אפשר למקם את האקווריום בכל קיר בחלל הבית כך ש עיצוב האקווריום מתאים לעיצוב הבית יתרון נוסף והבולט מכל הוא מינימום הטיפול ש אקווריום פלזמה  דורש. אתם לא נדרשים לנקום את האקווריום מעבר לפעם בחודש במשך 15 דקות. דבר שחוסך זמן חשוב. אז מה זה בכלל אקווריום פלזמה? האקווריום נתלה על מסגרת ברזל אשר קודחים אותו לקיר (בדומה למזגן ביתי). המאפשרת מקסימום בטיחות ומקסימום  גודל אפשרי לבניה העץ אשר מחפה את האקווריום הוא עץ נגד מים בצביעה בתנור ברמת גימור גבוה הנעשה על ידי הנגרים של אקווה מלח . את האקווריום תוכלו להזמין כמעט מותאם לצרכים ולרצונות שלכם. הגודל על ידי אקווה מלח   והמומלץ לאקווריום פלזמה הוא עומק 24 ס”מ,  גובה עד 70 ס”מ ורוחב עד 360 ס”מ. מכמה סיבות העיקרית שבהם היא בטיחות והשניה היא גודלי הזכוכית הקיימים בשוק ותנאי הטבע. האקווריום נבנה לפי דרישת הלקוח ובהתאמה למרחב הקיים. תוכלו לבחור צבע וסגנון דקורציה לפי טעמכם.

סיכום כנס מחקרי הר הזיתים השני - חלק ב

למעבר לחלק א יהושע לביא – מכון מגל"ים, עיר דוד "חללי הרובע – תעלומה" יהושע עוקב אחר חוט השני המחבר בין נפילת הרובע היהודי במלחמת הקוממיות לבין חלליו שחלקם קבורים בהר בקבר אחים בן 48 מצבות. יהושע דן בשאלות הרבות העולות מחקירותיו, שאלות שגם אם אין להם תשובה, הן חושפות שאלות היסטוריות חשובות ומאירות באור חדש את מצבו של הרובע באותם ימים. יהושע סוקר את התאריכים על המצבות, הראשון שבהם עם הקמת המדינה והאחרון יום לאחר נפילת הרובע, ואף כאלו עליהם אין תאריך ברור אלא שמות הנופלים בלבד למרות שברור שהם נפלו בתקופת מלחמת המגן שנוהלה מול הליגיון הירדני, וקובריהם ידעו היטב את תאריך נפילתם. תוך שמרצנו מציג תמונות שצולמו בעת שני טקסי הקבורה למגנים שנערכו במהלך הקרבות, הראשון שבוע לאחר הקמת המדינה והשני מספר ימים לאחר מכן, מגלה יהושע כי למרות שהשלטים בקבר האחים מונים 48 חללים, שילוט אחר ליד בית כנסת החורבה מונה 69 נופלים ואילו כתבה המתפרסמת עם נפילת הרובע מספידה 62 חללים. מרצנו מונה טעויות נוספות שנעשו תחת לחץ המאורעות הקשים של אותם ימים, כמו משה אהרונוב ששמו חרוט על אחת ממ

קצר, אמיץ ומעשי

קצר, אמיץ ומעשי יפה שיחתם של עבדי בתי אבות מתורתם של בנים, שכן פרשתו של אליעזר שנים ושלושה דפים הוא אומרה ושונה הפוסט קצר, אמיץ ומעשי הופיע לראשונה ב-הכותל המערבי, ירושלים. קרא עוד >

אם תרצו - בונים חברה ציונית

פורטל המידע של ישראל