דילוג לתוכן הראשי

השפעת התבוננות באקווריום על בריאות הנפש והגוף

מבוא
לאדם יש השפעה ישרה על הסביבה וכמו כך לסביבה יש השפעה על האדם סביבה חיובית או מרגיעה יכולה לשפר את המצב רוח של המטופל מחקרים מראים כי שיפור המצב רוח גדול יותר קיים באזורים עם עושר מינים גבוהים המחקר שלנו עוסק ב“ניסוי טבעי” וחוקר את  ההתנהגות הפיזיולוגית של אנשים ותגובות פסיכולוגיות בסביבת תערוכת אקווריומים ימית. הממצאים מראים כי חשיפה לסביבת טבע מורידה את קצב הלב, מעלה במצב רוח, מגבירה ספונטניות, ומשפרת בכללי את הרווחה הפסיכולוגית.
סיכום
המחקר בודק מגוון תגובות פסיכולוגיות ופיזיולוגיות ברמות שונות של גודל סביבה ימית. המחקר בחן חשיפה של אנשים לאקווריום במשך 2 דקות 5 דקות ו10 דקות ואף בודק את משך ההשפעה לאורך היום.
התצפיות מעידות על כך שמטופלים שצפו במשך זמן רב יותר  מול האקווריום גדולים ועשירים 
אם נתייחס להשערת המחקר הראשונה אשר טוענת שהתנהגות משקפת העדפות אז הדבר מצביע על רמות גבוהות יותר של ענין וקסם  כאשר האקווריום גדול ומלא. מנקודת מבט פסיכולוגית הדבר מסייע בהפגת השגרה ובסיוע שיקום פסיכולוגי.


בחלק ב’ של המחקר אשר עסק בההשערה השניה שיש קשר בין כמות החשיפה לתגובה, אכן מעיד כי רמת חשיפה גבוהה לאקווריום העלתה את העניין בו ואת הרצון לצפות בו שוב. מחקר זה מאשר כמה יתרונות העולים בקנה אחד עם מחקרים קודמים שהראו השפעות פסיכולוגיות משקמות של סביבות ימיות. המחקר מדווח כי הנחקרים דיווח שהם יותר חיוביים ורגועים, קצב הלב ירד ונראתה ירידה בלחץ הדם.
המחקר שלנו מוסיף למחקרים קודמים אשר מציעים כי אנשים יכולים לקבל רווחה פסיכולוגית נפשית מחשיפה לסביבה המכילה רמות גבוהות של טבע. יותר מכך, הממצאים של מחקר זה תומכים בשלוש היפותזות קודמות: אקווריום מספק קשר לטבע ושובר את שגרתבעזרת הקסם שבו, הפקת מצבים רגשיים מנוף טבעי, תגובות חשמליות במוח כתגובה למראה נוף טבעי. במחקר זה יש שילוב של תוצאות פיזיות כגון פעילות חשמלית במוח וגם תוצאות פסיכולוגיות כגון מצב רגשי, העקביות בין אמצעים פסיכולוגיים ופיזיולוגיים במחקר מצדיק בביטחון רב יותר את הממצאים וגם מצביע על כך שהממצאים אינם תוצאה של השפעות ורצייה חברתית.
יש להמשיך לחקור את השפעות האקווריום על אנשים בעיקר במקומות בהם יש דרישה להפחתת מתח פסיכולוגי, כגון מרפאות, משרדים, דירות נופש תוצאות של המחקר מראות כי אדם לא צריך להשקיע זמן רב מול האקווריום (רק 5 דקות) כדי להפיק יתרונות משמעותיים לנפש.
המלצות
על מנת לספק למטופל חווה מושלמת מומלץ לבנות אקווריום בהתאמה אישית באתם לקליניקה המדוברת 
ואף לפי מחקר זה מומלץ בבחירת אקווריום מים מלוחים המאפשר מגוון רחב יותר דגים ויצורי מים. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סיכום כנס מחקרי הר הזיתים השני - חלק ב

למעבר לחלק א יהושע לביא – מכון מגל"ים, עיר דוד "חללי הרובע – תעלומה" יהושע עוקב אחר חוט השני המחבר בין נפילת הרובע היהודי במלחמת הקוממיות לבין חלליו שחלקם קבורים בהר בקבר אחים בן 48 מצבות. יהושע דן בשאלות הרבות העולות מחקירותיו, שאלות שגם אם אין להם תשובה, הן חושפות שאלות היסטוריות חשובות ומאירות באור חדש את מצבו של הרובע באותם ימים. יהושע סוקר את התאריכים על המצבות, הראשון שבהם עם הקמת המדינה והאחרון יום לאחר נפילת הרובע, ואף כאלו עליהם אין תאריך ברור אלא שמות הנופלים בלבד למרות שברור שהם נפלו בתקופת מלחמת המגן שנוהלה מול הליגיון הירדני, וקובריהם ידעו היטב את תאריך נפילתם. תוך שמרצנו מציג תמונות שצולמו בעת שני טקסי הקבורה למגנים שנערכו במהלך הקרבות, הראשון שבוע לאחר הקמת המדינה והשני מספר ימים לאחר מכן, מגלה יהושע כי למרות שהשלטים בקבר האחים מונים 48 חללים, שילוט אחר ליד בית כנסת החורבה מונה 69 נופלים ואילו כתבה המתפרסמת עם נפילת הרובע מספידה 62 חללים. מרצנו מונה טעויות נוספות שנעשו תחת לחץ המאורעות הקשים של אותם ימים, כמו משה אהרונוב ששמו חרוט על אחת ממ

מה זה אקווריום פלזמה?

אקווריום פלזמה מאפשר לעצב את החלל הפנימי בצורה מודרנית מלאת עניין  היתרון הגדול באקווריום פלזמה הוא הגמישות באופציות המיקום שלו אפשר למקם את האקווריום בכל קיר בחלל הבית כך ש עיצוב האקווריום מתאים לעיצוב הבית יתרון נוסף והבולט מכל הוא מינימום הטיפול ש אקווריום פלזמה  דורש. אתם לא נדרשים לנקום את האקווריום מעבר לפעם בחודש במשך 15 דקות. דבר שחוסך זמן חשוב. אז מה זה בכלל אקווריום פלזמה? האקווריום נתלה על מסגרת ברזל אשר קודחים אותו לקיר (בדומה למזגן ביתי). המאפשרת מקסימום בטיחות ומקסימום  גודל אפשרי לבניה העץ אשר מחפה את האקווריום הוא עץ נגד מים בצביעה בתנור ברמת גימור גבוה הנעשה על ידי הנגרים של אקווה מלח . את האקווריום תוכלו להזמין כמעט מותאם לצרכים ולרצונות שלכם. הגודל על ידי אקווה מלח   והמומלץ לאקווריום פלזמה הוא עומק 24 ס”מ,  גובה עד 70 ס”מ ורוחב עד 360 ס”מ. מכמה סיבות העיקרית שבהם היא בטיחות והשניה היא גודלי הזכוכית הקיימים בשוק ותנאי הטבע. האקווריום נבנה לפי דרישת הלקוח ובהתאמה למרחב הקיים. תוכלו לבחור צבע וסגנון דקורציה לפי טעמכם.

קצר, אמיץ ומעשי

קצר, אמיץ ומעשי יפה שיחתם של עבדי בתי אבות מתורתם של בנים, שכן פרשתו של אליעזר שנים ושלושה דפים הוא אומרה ושונה הפוסט קצר, אמיץ ומעשי הופיע לראשונה ב-הכותל המערבי, ירושלים. קרא עוד >

אם תרצו - בונים חברה ציונית

פורטל המידע של ישראל